Hvordan kundelevetidsværdi påvirker dit marketingbudget, og hvordan man beregner levetidsværdi

En kundes levetidsværdi er summen af al den omsætning, de genererer for din virksomhed i løbet af deres levetid. Det tager højde for omkostningerne forbundet med at erhverve en kunde og den omsætning, som denne kunde genererer.

En kundes levetidsværdi kan beregnes på to måder:

1) Den første måde er at beregne det som nutidsværdien af fremtidige pengestrømme.

2) Den anden måde er at beregne det som nutidsværdien af fremtidige pengestrømme minus eventuelle anskaffelsesomkostninger.

Hvorfor livstidsværdi betyder noget?

Livstidsværdi er en forretningsmåling, der afspejler den samlede værdi af en kunde for virksomheden i løbet af deres levetid.

Det bruges i markedsføring til at bestemme, hvor rentabel en kunde er, og i økonomi til at bestemme, hvor mange penge der kan lånes eller investeres.

Kundernes levetidsværdi er blevet en vigtig målestok for virksomheder, da den afspejler den samlede omsætning, som en kunde genererer over hele deres forhold til virksomheden.

Virksomheder kan bruge disse oplysninger til bedre at forstå, hvilke kunder der er mere værdifulde, og hvilke der ikke er værd at forfølge.

Hvordan fungerer kundens livstidsværdi?

Kundens levetidsværdi er det samlede beløb, som en kunde bruger med en virksomhed i løbet af deres levetid.

Kundens levetidsværdi er en af de vigtigste målinger for virksomheder, fordi den fortæller dem, hvor meget de kan forvente at tjene på hver enkelt kunde.

Jo højere din CLV er, desto mere attraktiv bliver din virksomhed for potentielle kunder og investorer, hvilket betyder, at du kan opkræve mere for dine produkter og tjenester.

Komponenter af kundelevetidsværdi

Komponenterne i kundens levetidsværdi er omkostningerne ved at erhverve en kunde og den forventede fortjeneste fra denne kunde. Beregningen af CLV er et vigtigt mål for virksomheder, da det hjælper dem kostume med at forstå, hvor meget de skal bruge på markedsføring og andre kundeerhvervelsesindsatser.

Formlen til at beregne CLV er:

CLV = [(A – R) / R] x T

hvor A= gennemsnitlig omsætning pr. bruger, R= gennemsnitlig omkostning pr. bruger, T= antal år.

Bevar dine kunder med det bedste loyalitetsprogram

Kunder er rygraden i enhver virksomhed. Det er dem, der køber dine produkter og holder dig i gang. Hvis du vil holde dem tilbage efter mere, så er det vigtigt at huske, at de skal føle sig værdsat og værdsat.

Et loyalitetsprogram er en fantastisk måde at gøre dette på. Det giver kunderne noget, de kan se frem til, såsom rabatter eller eksklusive tilbud. Det giver dem også et tilhørsforhold og en anerkendelse af, at de er værdsat som kunde.

De bedste loyalitetsprogrammer har fordele, der er skræddersyet til hver enkelt kundes behov. For eksempel, hvis nogen køber dit produkt hver uge, kan de få bedre rabatter end nogen, der køber det en gang om måneden eller sjældnere.

De bedste loyalitetsprogrammer tager også højde for, hvad kunderne ønsker sig mest

Konklusion og opfordring til handling

Kunden er det vigtigste for enhver virksomhed. Det er altafgørende at have stor forståelse for kunden, og hvad de ønsker.